• Nieuwsbrief vv Heerde Augustus 2022

• Beste leden, jeugdleden, ouders/verzorgers van jeugdleden,

In oktober 2020 overleed bestuurslid en erelid Harry Vinke aan de verschrikkelijke ziekte ALS. Eerdere activiteiten in het kader van ALS konden niet doorgaan vanwege de Corona maatregelen. Zoals aangekondigd in de nieuwsbrief van juni gaat dit dan nu toch gebeuren. Op vrijdag 19 augustus a.s. wordt het ALS/ABC bedrijventoernooi gehouden en op zaterdag 20 augustus a.s. speelt oud vv Heerde de benefietwedstrijd tegen oud GA Eagles.

Op zondag 28 augustus a.s. gaan Harry’s echtgenote Geri met haar familie meedoen aan de Amsterdam City Swim dat staat in het kader van ALS. Wij, de voetbalvereniging Heerde, willen de familie een bedrag meegeven om te kunnen doneren aan de stichting ALS. Daarvoor wordt op vrijdagavond 19 augustus a.s. , aanvang 18.30 uur, op ons sportpark het ALS/ABC bedrijventoernooi gehouden. Een sportieve voetbalavond die in het teken staat van fair play, teambuilding én Stichting ALS. Bedrijven kunnen zich inschrijven om met een team van collega’s een 7 tegen 7 toernooi te spelen en kans maken op eeuwige roem en zo bij te dragen aan het goede doel.

Vooraf gaand aan het toernooi, omstreeks 18.00 uur, zal de nieuwe fraaie toegangspoort van de velden van vv Heerde officieel in gebruik worden genomen door de familie Vinke en sponsor ABC hekwerk. Dit is ook gelijk de start van het nieuwe seizoen 2022-2023.

Op zaterdag 20 augustus a.s., aanvang 14.00 uur, speelt ons eerste elftal de oefenwedstrijd tegen vv Wijhe. Aansluitend, om 16.00 uur, begint de benefietwedstrijd oud vv Heerde tegen oud GA Eagles. Aansprekende namen in het team van oud GA Eagles zijn onder meer oud international Paul Bosveld, oud vv Heerde speler Toine Rorije, maar ook Marnix Kolder en Frank Bierhof. Als trainers komen Jan van Sta en Nico van Zoghel. Teammanager is Michel Boerebach. De wedstrijd zal worden geleid door oud eredivisie scheidsrechter Erik Braamhaar. De toegang voor de wedstrijd is voor iedereen gratis.

Tijdens de wedstrijd vragen wij de jeugd een inzameling te houden en zo mogelijk met eigen activiteiten te komen. Tevens is er na afloop een gezellig samenzijn in het clubgebouw. Wij nodigen al onze leden, jeugdleden, ouders, verzorgers en familie uit om deze wedstrijd bij te wonen en bij te dragen aan het goede doel. Kom dus allemaal kijken naar deze bijzondere wedstrijd.!!!

Overig nieuws.

Statuten.
    Op vrijdag 29 juli j.l. hebben voorzitter Jos Melenhorst en secretaris Gert Simens bij de notaris in Heerde de nieuwe statuten getekend van onze vereniging. Daarmee voldoen wij nu officieel aan de wettelijke eisen WBTR en de eisen van de KNVB.

Nieuwe kleding.
    Alle teams van onze vereniging worden in het nieuwe seizoen voorzien van nieuwe kleding. Op advies van de kledingcommissie is gekozen voor het merk Hummel. Leverancier en tevens sponsor is 11 teamsport met winkels in Apeldoorn en Zwolle. Op basis van de sponsorovereenkomst krijgt de vereniging een flinke sponsorbijdrage en een extra bonus over verkoop van artikelen. Leden kunnen tegen korting desgewenst eigen kleding of schoeisel kopen op de webshop “Clubwereld” te bereiken via onze eigen website. Verder mogen nieuwe pupillenleden gratis voetbalschoenen aanschaffen en mogen andere leden tijdens de kleding uitreiking voetbalschoenen aanschaffen tegen 20% korting. Voorwaarde is natuurlijk wel dat de verenging bij beker- en competitiewedstrijden uitsluitend gebruik maakt van de kleding van de leverancier. De kleding wordt bedrukt met de namen van andere sponsors zoals Supermarkt PLUS, Autoschade Berghorst, Julianatoren/HB, Hofman, van Gulik en Geri’s kapsalon. Aanschaf van teamkleding loopt uitsluitend via de sponsorcommissie. Meer nieuws hierover volgt nog.

Molenbeektoernooi.
    Het Molenbeektoernooi wordt op 23, 25 en 27 augustus gehouden. Deelnemende teams naast vv Heerde zijn VIOS Vaassen, VeVo en vv Oene.
    Dinsdagavond 23 augustus Heerde – VEVO 19.30 uur
    Donderdagavond 25 augustus Vios Vaassen - Oene 19.30 uur
    Zaterdag 27 augustus Finale – 3 e / 4e plaats 15.00 uur

Ook het dames elftal organiseert op zaterdag 27 augustus het “Dames Molenbeektoernooi” 7 tegen 7 van 10.00 - 13.00 uur. Verenigingen die al toezeggingen hebben gedaan zijn, WZC Wapenveld - VEVO - EZC 84 – SEH - Vios Vaassen en Heerde

Bekerwedstrijden.
    Inmiddels heeft ook de loting voor de bekerwedstrijden plaats gevonden. Heerde 1 is ingedeeld bij ’s Heerenbroek, vv Oene en ....S.E.H.! Het speelprogramma is als volgt; Zaterdag 3 september om 15.00 uur Heerde 1 – ’s Heerenbroek. Zaterdag 10 september, 14.30 uur, S.E.H. - Heerde 1 en op zaterdag 17 september, 14.30 uur, Oene 1 - Heerde 1.

Verbod verstrekken van alcohol aan jongeren onder 18 jaar.
    Op grond van de nieuwe Alcoholwet levert overtreding van dit verbod een boete op van € 100,00 voor zowel de verstrekker als de jongere onder 18! Maar let wel ook de vereniging kan worden beboet. Bij herhaling kan de vergunning tijdelijk of langdurig worden ingetrokken. Dat kan grote gevolgen hebben!! Het bestuur verzoekt een ieder daarom met klem zich te houden aan dit verbod.

Veiligheid entree sportpark.
    De gemeente heeft toegezegd op het wegdek aan te geven dat hier sprake is van een 30 KM zone. Ook zullen borden overstekende voetgangers worden geplaatst.

Tot slot.
    De trainingen worden weer hervat vanaf zaterdag 20 augustus a.s. Voor nu wensen wij allen nog een fijne vakantie.

Met sportieve groeten,

Bestuur vv Heerde.