• Onnodig verlies van VV Heerde in en tegen Achterveld (2-0)

• Na lange tijd geen competitie gespeeld te hebben, mocht VV Heerde eindelijk weer ‘voor het eggie’ spelen. Na nuttige oefenwedstrijden tegen KCVO en Victoria Boys hervatte Heerde de competitie in een uitwedstrijd bij Achterveld. Ondanks de nodige personele problemen stond er een uitstekend efltal aan de aftrap. Toch liet Heerde het vandaag erg onnodig liggen in Achterveld. Na een uur spelen had Heerde meerdere uitstekende kansen laten liggen om op voorsprong te komen om vervolgens in de counter geslacht te worden. Die klap kwam Heerde niet meer te boven en Achterveld liep in de slotfase zelfs uit naar een 2-0 overwinning.

Na een rommelig eerste kwartier op een winderig sportpark nam Heerde in de 1e helft het initiatief met meer in eigen hand. Dat leverde gedurende de 1e helft enkele uitstekende kansen op, waarvan minstens twee 100% kansen. Het lukte Daan Nijmeijer en Nick Wijenberg helaas niet om de op dat moment verdiende openingstreffer op het bord te zetten. Ook schoten van Sylvan Vos en Dennis Calkhoven leverden geen doelpunt. Laatst genoemde werd voor rust ook nog overduidelijk omver gekegeld in het 16 meter gebied, maar om onverklaarbare reden volgde er geen strafschop. Zodoende ging Heerde rusten met 0-0.

Ook in de openingsfase van de 2e helft drong Heerde aan om de score te openen. Dat leverde enkele gevaarlijke momenten voor het doel van Achterveld op, maar wederom geen treffer. Na een uur spelen leek Heerde het geduld te verliezen. Al (te) snel werd gekozen voor de lange bal, de bal werd niet meer in de ploeg gehouden en de thuisploeg kwam zodoende beter in de wedstrijd. Het spel golfde nu op en neer en ook de thuisploeg werd in de omschakeling nu regelmatig gevaarlijk. En uiteindelijk kreeg Heerde de deksel op de neus voor het niet eerder benutten van de kansen. Een lang bal naar voren viel verkeerd voor Heerde en goed voor de spits van Achterveld. Met doelman Vincent Mosterd uit zijn goal wist de aanvaller van Achterveld de bal met een grote boog in het doel te krijgen. 1-0 Achterveld. Na deze enorme tegenvaller gingen VV Heerde alles of niets spelen, een spelletje dat de geel-zwarten niet altijd even goed ligt. Het leverde ook bijzonder weinig resultaat op en uit wederom een counter liep de thuisploeg zelfs uit naar een 2-0 voorsprong en overwinning.

Het verlies in Achterveld kan Heerde volledig aan zichzelf wijten. De ploeg van trainer Daniel Holtman heeft een week de tijd om zich te herpakken. Dan staat de derby tegen SEH op het programma.

Opstelling VV Heerde: Vincent Mosterd, Rico Vos (65. Milan Stoffer), Chris van Manen, Maarten Tuin, Nick Boterman (70. Michael Wolf); Elkjar Dijkgraaf, Mike Bronsink, Dennis Calkhoven, Sylvan Vos (70. Roel Smit), Nick Wijenberg, Daan Nijmeijer