• Verdiende overwinning voor VV Heerde in Harskamp (0-2)

• Na eerdere uitwedstrijden tegen De Veluwse Boys en EFC stond er voor Heerde ranglijst technisch gezien wederom een pittige uitwedstrijd op het programma, namelijk Harskamp-uit. Het vernieuwde Harskamp wil dit jaar hoge ogen gooien in 4C en mikt op promotie, al dan niet via een periodetitel. Toch was het Heerde dat deze middag de meerdere was van Harskamp. Door doelpunten van degebroeders Wijenberg, Raoul voor rust en Nick na rust, keerde Heerde met drie verdiende punten huiswaarts.

Harskamp liet Heerde in het 1e helft het spel maken. De thuisploeg ving Heerde compact en gegroepeerd op rond de middenlijn, en deed dat goed. Hierdoor had Heerde het lastig om middels combinatiespel in de buurt te komen van het strafschopgebied van Harskamp. De keren dat dit wel lukte, ontbrak het aan precisie en het maken van de goede keuzes in de laatste fase. Tot de 29e
    minuut. Heerde sneed middels een prachtige aanval door de Harskamp defensie en het was Raoul Wijenberg die op aangeven van Dennis Calkhoven oog in oog met de keeper bekeken afrondde. 0-1 Heerde! En de thuisploeg dan? Ook die kregen in de 1e helft twee goede mogelijkheden om te scoren, maar ook bij Harskamp ontbrak het aan scherpte in de eindfase.

In het begin van de 2 e helft een zelfde spelbeeld, totdat een bizar moment het startschot gaf voor een hectische eindfase. De anderhalve meter kreeg deze middag een nieuwe dimensie. Het was Corstiaan Altenburg die op aangeven van Raoul Wijenberg de 0-2 onderkant lat binnen joeg. Echter, waar de bal toch zeker anderhalve meter de lijn passeerde, had de scheidsrechter hier niet het oog
    op. Het zorgde zoals gezegd voor een hectische en open slotfase van de wedstrijd met veel grote kansen voor Heerde, maar ook zeker een aantal goede kansen voor Harskamp. In de 75e minuut was het opnieuw raak, en hij telde dit keer ook. Nick Wijenberg zette de aanval op met Daan Nijmeijer en het was Nick die Heerde op 0-2 zette! In het restant waren er grote kansen voor Raoul Wijenberg en
    tweemaal Dennis Calkhoven om de angel volledig uit de wedstrijd te halen. Dit gebeurde niet. Hierdoor bleef Harskamp hoop houden, kreeg het twee goede kansen maar middels kunst en vliegwerk en sterk optreden van doelman Vincent Mosterd hield Heerde ook deze middag de nul.

Heerde gaat met 13 punten uit 5 wedstrijden aan de leiding en ontvangt komende zaterdag hekkensluiter Barneveld op Sportpark Molenbeek. Toch moet Heerde kritisch blijven, met name op het aantal (grote) kansen dat niet wordt omgezet in doelpunten, wil het hierdoor niet een keer de deksel op de neus krijgen.

Opstelling Heerde: Vincent Mosterd, Michel Calkhoven, Timo Olde Olthof, Maarten Tuin, Nick Boterman (60. Rico Vos); Raoul Wijenberg, Elkjar Dijkgraaf, Dennis Calkhoven; Daan Nijmeijer (70. Sylvan Vos 70), Nick Wijenberg, Corstiaan Altenburg (60. Mike Bronsink).
    Doelpuntenmakers: Raoul Wijenberg, Nick Wijenberg.