• VV Heerde neemt drie punten mee uit Grou (GAVC – Heerde 1-2)

• Na een weekend niet gespeeld te hebben, mochten VV Heerde op bezoek bij GAVC uit Grou. Heerde speelde hier 2 jaar geleden een promotiewedstrijd richting de 1e klasse, maar verloor destijds met 2-1. Vandaag waren de rollen echter omgedraaid. Heerde was grotere delen van de wedstrijd de betere ploeg en creëerde wederom de nodige 100% kansen. Toch duurde het tot de 87e minuut, juist in een fase waarin GAVC ook steeds gevaarlijker werd, totdat de ingevallen Sander Draaijer VV Heerde naar de overwinning schoot. De andere doelpuntenmaker aan Heerder-zijde was Nick Wijenberg vanuit een strafschop.

Op het nieuwe kunstgrasveld in Grou kon Heerde gedurende de 1e helft zijn geliefde combinatiespel spelen. Na ruim een kwartier spelen vielen de eerste twee kansen ook al te noteren. Met name Corstiaan Altenburg en Stijn Rorije waren dichtbij een doelpunt. Ook Heerde doelman Vincent Mosterd was alert op een gevaarlijke inzet van één van de aanvallers van Grou. Na een half uur spelen was het wel raak. Een slimme steekbal van Daan Nijmeijer zette Nick Wijenberg oog in oog met de keeper. Hij miste, maar in de scrimmage kwam de bal op de handen van een verdediger van GAVC. Penalty Heerde! En Nick Wijenberg mist niet twee keer, 0-1 Heerde! Achterin gaf Heerde de 1e helft niks meer weg. Heerde ging met 0-1 de rust in.
    Waar Heerde de 1e helft duidelijk de betere ploeg was, waren de ploegen in de 2e helft aan elkaar gewaagd. Heerde bleef ondanks dat wel de betere kansen houden, al was Vincent Mosterd wederom op zijn hoede bij een verdekt schot. Heerde kreeg na ruim een uur spelen dé kans om de wedstrijd in het slot te gooien via Corstiaan Altenburg, maar oog in oog met de keeper wist hij niet te scoren. Deze 2e helft verscheen Heerde maar liefst 4 keer alleen voor de keeper, maar het vergat zichzelf, net als bij LAC Frisia, te belonen. Als GAVC vanuit een vrije van een meter of 25 raak schiet (1-1), dwalen de gedachten even af naar die eerste uitwedstrijd van dit seizoen.

Toch liep het deze middag anders. VV Heerde toonde veerkracht en het waren de bankspelers die het deden voor VV Heerde. Na een goede individuele actie en dito pass van de ingevallen Dennis Calkhoven (op de weg terug van een blessure) werd de andere invaller Sander Draaijer instelling gebracht. Vanuit een schier onmogelijk hoek wist Sander de lange hoek te vinden met een bekeken schuiver! 1-2 Heerde! In de laatste minuten die nog volgde hield Heerde stand zonder iets weg te geven. En zo gingen de drie punten alsnog mee naar Heerde.
    Een mooi resultaat voor trainer Daniel Holtman, die afgelopen week ook zijn TC1 diploma binnen haalde, en zijn mannen. Het enige wat Heerde zich kan verwijten is dat de wedstrijd niet eerder in het slot wordt gegooid door beter met de kansen om te gaan. Anderzijds kan gesteld worden dat je op de goede weg bent als je wederom tot zoveel kansen komt.

Als alle maatregelen omtrent Corona het toelaten dan treedt Heerde aanstaande zondag tegen SV Epe in de derby op het eigen Sportpark Molenbeek. Aanvang 14.00 uur.
    Opstelling VV Heerde: Vincent Mosterd, Michel Calkhoven, Timo Olde Olthof ©, Maarten Tuin, Nick Boterman; Elkjar Dijkgraaf, Mike Bronsink (60 Sylvan Vos), Nick Wijenberg; Daan Nijmeijer, Stijn Rorije (83e Dennis Calkhoven), Corstiaan Altenburg (75e. Sander Draaijer)