• VV Heerde neemt punt mee uit Beilen na doelpuntloos gelijkspel

• Na de moeizame overwinning thuis tegen DTD nam Heerde het in speelronde 13 op tegen VV Beilen. In de thuiswedstrijd tegen Beilen vergat Heerde zich voor rust te belonen voor het goede spel en werd uiteindelijk ‘slechts’ met 2-1 gewonnen. Deze zondag was het spel minder flitsend. Op een veld waar goed voetbal nauwelijks mogelijk was creëerde Heerde niet veel kansen. Aangezien de thuisploeg dat in nog mindere mate deed, stond na 90 minuten de brilstand nog op het bord.

Heerde had deze middag het initiatief in balbezit. De thuisploeg zakte wat in en liet Heerde het spel maken. Daar hadden de Heerdenaren deze middag moeite mee. Het aantal mogelijkheden deze middag was op één hand te tellen. In de 1e helft was Heerde tweemaal dichtbij de openingstreffer. Na ongeveer 25 minuten spelen werd linksbuiten Daan Nijmeijer in stelling gebracht. Met Stijn Rorije en Dennis Calkhoven voor de goal miste zijn voorzet helaas precisie. Vlak voor rust leek Dennis Calkhoven alleen op de keeper af te kunnen. Hij werd binnen de 16 ten val gebracht, maar de scheidsrechter zag er niks in. Thuisploeg Beilen creëerde voor rust één kans. De inzet van de middenvelder van Beilen verdween echter ruimschoots naast. 0-0 bij rust.

In de 2e helft startte Heerde voortvarend. Het zette Beilen onder druk. Op een steeds slechter wordend veld hield Heerde dit echter niet lang vol. Beilen kwam in de tussentijd nauwelijks meer in de buurt van Heerde-goalie Vincent Monsterd. Rond de 70e minuut kreeg Heerde de grootste kans van de middag. Op aangeven van Daan Nijmeijer was het Stijn Rorije die kon binnenwerken bij de 1e paal. Zijn inzet werd in eerste instantie knap gestopt door de doelman van Beilen. Ook de rebound verdween helaas aan de verkeerde kant van de paal. Ook Mike Bronsink was dichtbij de openingstreffer. Zijn schot van afstand werd net geblokt door een verdediger. In de slotfase van de wedstrijd werd het spelbeeld meer open en kwam ook Beilen er zo nu en dan dreigend uit. Beide ploegen creëerden echter geen kansen meer, waardoor het deze middag bij 0-0 bleef.

VV Heerde had natuurlijk graag de drie punten meegenomen naar huis. Er zat deze middag echter niet veel meer in. Noemenswaardig is zeker dat Heerde dit seizoen nog altijd ongeslagen is op vreemde bodem. Volgende week neemt Heerde het thuis op tegen SC Emmeloord, dat deze speelronde met 3-2 wist te winnen van EMMS.

Opstelling Heerde: Vincent Mosterd, Michel Calkhoven, Raoul Wijenberg, Maarten Tuin, Nick Boterman; Mike Bronsink (90. Davy Cornelissen), Elkjar Dijkgraaf, Dennis Calkhoven; Daan Nijmeijer (75. Arne Sellies), Stijn Rorije, Sander Draaijer (70. Jur Rorije)