• VV Heerde speelt gelijk bij koploper Lemelerveld (1-1)

• Na de monsterscore thuis tegen Drachten (10-3) resteert Heerde een zwaar programma tot de winterstop, namelijk de top 3. Te beginnen met een uitwedstrijd tegen koploper Lemelerveld. Deze ploeg won tot op heden acht wedstrijden en speelde één keer gelijk. Deze middag was het echter Heerde dat het overgrote deel van de wedstrijd de bovenliggende partij was. De geel-zwarten kozen ervoor hun eigen spel te spelen en de thuisploeg hoog onder druk te zetten. Lemelerveld beperkte zich tot het spelen van de lange bal. In de 40e minuut kwam tegen de verhouding in op achterstand, maar na ruim een uur kopte spits Nick Wijenberg op aangeven van Nick Boterman Heerde op 1-1. Daar bleef het bij.

Zoals gezegd koos Heerde ervoor om gewoon vol druk te zetten op de opbouw van Lemelerveld. Deze tactiek pakte goed uit, want Heerde dwong de thuisploeg tot het maken van fouten. De geel-zwarten speelden deze middag met lef en een gezonde dosis agressie. Het won veel duels en vaak de ‘2e bal’. Zodoende kwam Heerde in de 1e helft ook tot diverse mogelijkheden om op voorsprong te komen. Vleugelflitser Daan Nijmeijer passeerde vaak en kwam net kracht te kort tot hij alleen voor de keeper verscheen. Ook schoten van Nick Wijenberg en Dennis Calkhoven misten maar net doel. Heerde wilde zichzelf belonen voor rust, maar kreeg juist de deksel op zijn neus. Na een overtreding op Corstiaan (die hierdoor in de rust ook achterbleef in de kleedkamer) liet de leidsman doorspelen. Enkele seconden later belandde de bal prompt voor de voeten van Stijn Kogelman. De rechtsbuiten, die sowieso deze middag voor al het gevaar van Lemelerveld zorgde, toonde zijn klasse en schoot hard binnen van net buiten de 16. Een flinke domper voor Heerde aangezien het eigenlijk de hele 1e helft de bovenliggende partij was.

Heerde rechtte echter de rug, want ook in de 2e helft ging het voortvarend van start. Geklungel in de opbouw bij Lemelerveld bood Daan Nijmeijer de kans op te scoren. In duel met de keeper belandde Daan ver van het doel af, maar met een bekeken boogbal schoot hij toch bijna raak. Helaas voor Heerde belandde de bal op de lat. Ook Dennis Calkhoven probeerde het weer eens van randje 16. In de 67e minuut werd Heerde eindelijk beloond. De opgekomen Nick Boterman wist met een afgemeten voorzet het hoofd van Nick Wijenberg te vinden. Na 5 doelpunten vorige week tegen Drachten wist Nick ook vandaag weer te scoren. 1-1! Vanaf dat moment leek Lemelerveld en het publiek wakker te worden. Met name in het laatste kwartier kreeg nu ook de thuisploeg wat mogelijkheden. Telkens was rechtsbuiten Stijn Kogelman erbij betrokken. Het spel bleef op en neer golven. Namens Heerde was Daan Nijmeijer nogmaals gevaarlijk vanaf links, maar in de absolute slotfase leken beide ploegen vrede te hebben met een punt. Heerde overleefde nog enkele gevaarlijke corners. Een nederlaag was ook absoluut niet verdiend geweest.

Heerde kan zodoende terugkijken op een prima wedstrijd. Het getoonde spel moet vertrouwen bieden voor de confrontaties met de nummer 3 en 2 van de ranglijst. Aanstaande zondag ontvangt Heerde LAC Frisia op Sportpark Molenbeek.

Opstelling Heerde: Vincent Mosterd, Rico Vos, Raoul Wijenberg, Maarten Tuin ©, Nick Boterman; Mike Bronsink, Corstiaan Altenburg (46. Elkjar Dijkgraaf), Dennis Calkhoven; Stijn Rorije, Nick Wijenberg, Daan Nijmeijer (75. Sander Draaijer).